Sommarlov och äventyr!

God morgon där ute i cyberspace. Jag har precis slagit mig ner i soffan för att se några avsnitt av en halvdålig tv-serie. I köket står ett levain-bröd på jäsning och doften av syrlig surdeg sprider sig i en något sval lägenhet. 
 
 
 
Jag har nu haft semester i snart en vecka. Det känns helt fantastiskt, ärligt talat. Varje sommar sedan jg var 15 har jag arbetat på olika sätt. Nu ska jag möta en sommars total ledighet (där pengar ändå trillar in på kontot!!!). Idag händer inte så mycket, mest för att jag har ont i halsen - självklart. I morgon däremot ska jag ta tåget till Göteborg för att köpa mig utrustning till världens coolaste lagsport - roller derby!
 
 
Efter mycket fundering vågade jag nämligen kontakta Linköpings-laget och fick komma och testa. Det är det roligaste jag testat. En fullkontaktssport på rullskridskor med massa tuffa och härliga människor. Passande nog hade laget match strax efter att jag testade, så jag åkte självklart dit och hejade. Vi vann!
 
 
I övrigt rullar livet på. Om några dagar är det midsommarafton och sedan åker jag och Oscar till Kreta i en vecka. Det blir mitt livs första charter-resa någonsin. Jag har aldrig varit på en solsemester. Annars om dagarna sysselsätter jag mig mest med dessa saker: 
 
 
Nintendo och vin. 
 
 
Häng med min favorit. 
 
 
Vegansk matlagning. 
 
 
Selfies. 
 
 
Suröl. 
 
Kanske tar jag nu upp bloggandet under sommaren. Återstår att se. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: