Connie Crash Course

God morgon världen. Igår var jag ute på äventyr - vilket ni ska få läsa om här. Jag vaknade tidigt på morgonen av att Oscar hade gjort frukost på sängen (!). Om en känner Oscar vet en att han har ett halvkasst morgonhumöt och knappt orkar göra en macka till sig själv. Det var alltså den första frukosten på sägen jag fått på snart 6 år, haha! 
 
I alla fall. Jag satte mig på tåget ner till Göteborg för att dels träffa min bästa Ellen (och träffa hennes kärlek för första gången, woop!) men också för att besöka affären Sticky Skates och köpa mina egna roller derby - skates och utrustning. Jag åkte alltså 3,5 timme enkel väg för att vara på plats i 4 timmar och sedan åka 3,5 timme igen. Ibland är en galen, men äventyr är alltid härligt!
 
 
 
Jag fick så mycket bra hjälp på Sticky Skates och kom därifrån med mina egna Sure-Grip Rebel med Avenger-inomhushjul samt hjälp att montera på utomhus-hjulen och få plats toe-guardsen. Jag köpte självklart alla skydd samt hjälm också och ett skrikrosa tandskydd. Nu är jag redo att ge mig in i derby-världen. Idag ska jag träffa coach Elin och få lite hjälp med grunderna - är så redo!
 
 
För de som inte är bekanta med sporten kan ni slänga ett öga på denna video: 
 

Kommentera här: