Söndag och rekord!

Hej hopp! Det är måndag och jag sitter vid mitt arbetsbord och förbereder dagens alla lektionspass. Jag kan dock inte låta bli att drömskt minnas gårdagens fantastiska seger mot latheten - ett kilometerrekord i löpning (alltså, i ärlighetens namn få man väl ändå kallad det för ett lufsande - but still!). Jag sprang i skogen med ett sommarprat i hörlurarna och sög in septembersöndagens höstiga dofter i lungorna. Jag joggade 14.5 km (!!!!) och är alltså på god väg till mitt halvmarathon. Löftet om ett helt marathon lockar bakom hörnet och jag vill så gärna klara det någon gång i livet. 
 
 
Sedan spenderade jag resten av dagen såhär. 
 
 
Fast på kvällen var jag tvungen att laga mat och blev då sugen på den veganska stir fry jag ibland drar ihop på blomkålsris, massa grönsaker, bönor och MASSA härligt smakrik kokosmjölk som får koka ihop för att sedan stekas skiten ut med massa curry. 
 
 
 
 
Nu är det som sagt måndag och mina elever har redan kommenterat den nya tatuering. Hittills har den varit uppskattad. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: