Final countdown

Så har då den sista praktikveckan börjat. Jag är lite ambivalent till hur det känns. På ett sätt trodde jag att en skulle känna sig med "färdig" att slänga sig iväg ut i arbetslivet. Dock inser en efter ett tag att en aldrig blir riktigt fullärd och redo i det här yrket, det är liksom en livslång process. Det känns ändå ganska fint. 
 
 
 
I helgen fyllde Oscar och hans bror Anton år. Vi firade det genom att åka iväg och fika på ett litet gårdscafé i utkanten av Mjölby. Jag var dock hungrig eftersom jag hade druckit både en och två öl kvällen innan, då är jag alltid ett ritkigt matvrak dagen efter, så jag beställde mat istället för fika.
 
 
 
Sedan stannade vi till och köpte helt färska ägg på en liten gård. Då menar jag verkligen så färska att personalen lyfte bort hönsen för att ta äggen. De var fortfarande varma när jag betalade. Alla ägg var i olika storlek och färg, de ska bli väldigt roliga att göra något med. 

Kommentera här: