Sommarlov

Nu har det gått ett par dagar sedan jag skrev sist. Jag tänkte samanfatta hela avslutnings-bonanzan i ett inlägg här, samt berätta om de första dagarna på sommarlovet. 
 
Som bekant tog jag examen förra fredagen. Jag och Anna lade fram vår uppsats och opponerade på en annan uppsats. Det gick strålande och efteråt firade vi att uppsatsen fick högsta betyg med att skåla i champange utanför Key-huset där vi spenderat så många timmar. 
 
 
På kvällen samlades några ur PA3-klassen för att fira att vi snart är behöriga lärare med en middag på Sangria. Jag åt skaldjurspaella och avslutade med kaffe, whiskey och chokladtryffel. Vuxet värre.
 
 
När jag kom hem hade min syster och hennes sambo anlänt så på morgonen dukade jag fram en stor frukost. Alla var inte lika glada över att bli väckta innan klockan 10.
 

Min syster, som är ett riktigt geni på smink, fixade mig klar för scenen och jag kängde på mig ett par vansinnigt tighta strumpbyxor innan vi for ner till Nationernas Hus där ceremonin skulle äga rum.
 
 
Här har jag precis fått mitt diplom samt några gåvor från Lärarubildningen. Bland annat fanns en kaffemugg i påsen, en nödvändighet för den nyblivne läraren.
 
Jag höll ju även studenttalet och det gick vansinnigt bra om jag får säga det själv. Det var såklart nervöst men också ett perfekt avslut för mig som är en sådan teaterapa. Väl hemma igen överöstes jag med champange och presenter. Jag fick bland annat en egen köksassistent (alltså tänk Kitchen Aid fast från OBH Nordica) som matchar resten av vitvarorna i köket. Nu kan jag baka hur mycket som helst! På kvällen drog jag, Oscar, Anna och hennes sambo ut en sista gång på [HG]. Det var ett perfekt avslut. 
 
På söndagförmiddagen traskade jag och Anna bort till vår gemensamma vän från när vi läste engelska för att bruncha ihop ett helt gäng. 
 
 
Det var nog den mest perfekta helgen jag varit med om på flera år. Att träffa nära och kära, äta god mat, skåla i champange, få högsta betyg på uppsatsen och att faktiskt bli färdig lärare är en helt vansinnigt surealistisk men samtidit underbar känsla. 
 
Sommarlovet har jag spenderat som såhär:
 
 
Kokos till allt.
 
 
Yoga och skogspromenader.
 
 
Pokémon i soffan. 
 
Jag hoppas att ni har det minst lika bra som jag. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: