Stormhelg

Hej hopp! Tänkte bjuda på en liten inblick i hur helgen har varit. Jag har tränat lite (och druckit gratis kaffe på gymet): 
 
 
Jag har bakat bröd i otroliga mängder. Börjar äntligen få lite klämm på jäsningstider och att gå på känsla och sådär i mitt surdegsbakande. Därför har det blivit bakning både fredag och sedan lördag som nattjäst fram till söndag, alltså alla helgens dagar har inneburit lite surdegsbak. 
 
 
 
I torsdags var jag också hemma hos en vän som flyttar till ny stad nu efter att ha pluggat klart och fått jobb som lärare på momangen. Kommer sakna honom, enda killen i gruppen från engelskan. Vi har j hängt ihop sedan vi började läsa engelska och nu märker man att folk runt omkring en börjar bli redo för arbetslivet. Det bjöds i alla fall på tacos, fruktsallad och glass - YUM!
 
 
I fredags bjöd Oscar på sina berömda vietnamesiska vårrullar fyllda med krämig koko- och fläskköttswok, en härligt lyxig fredagsrätt. Även om jag kanske föredrar de lite mer "färska" vårrullarna med räkor och avocado så var detta ocskå gott, man måste ju testa!
 
 
Har även ätit kopiösa mängder godis. Man kunde ju tro att jag skulle vara trött på det efter jul, men aptiten på snask är inte dövad än så länge, ge mig all världens choklad!
 
 
Igår drog stormen fram och vi ville inte ge oss ut på äventyr på stan som först var tänkt. Därför blev det en slags gratinerad spätta med kokt potatis och massa sallad framför TV-spel hela natten. Minst lika trevligt. Vad har ni haft för er?
 
 
 
 
 

Kommentera här: