Helgmys

I fredags blev det en spontan biokväll med sambo och hans syster. Det blev lite middag innan bion i form av min favoritsallad på cafét precis bredvid biografen. 
 
 
Filmen vi valde var Birman, den var helt i min smak. Skruvad, snyggt filmad, bra musik och en otroligt intressant plot. Gillar filmer man inte riktigt vet åt vilket håll de ska sticka, himla ärligt. 
 
 
Igår var jag och Oscar på "dejt". Det blev middag på ett av de bästa ställena i Linköping - Shin Nori, en japansk restaurang. Vi bestämde oss båda två för att testa varmköket istället för sushi. Dock vändes kvällen åt det något dramatiska hållet när brandlarmet gick då vi just beställt maten. Kul. Vi stod i kylan utomhus i en halvtimme och var så jädrarns hungriga att det var svårt att njuta av maten när varmrätten väl kom in. Men jösses. Laxen verkligen smälte i munnen, det kan vara det godaste jag någonsin ätit i fiskväg. 
 
 
Idag har jag mest bara pluggat ikapp lite literatur som ska läsas till ästa vecka, tagit en promenad, lagat matlådor (qournfärsbolognese med bönpasta), städat, diskat och förbereder mig nu för ett sista träningspass denna vecka - kettlebells!
 
 
 

Kommentera här: