Dags att ta tag i livet igen

Jaha hörrni. Nytt år, sista terminen på lärarprogrammet och jag börjar känna pirret i magen. Jag har studerat i fem år snart och det har i perioder inte ens känts som det liksom har ett slut, men det har det ju, bara några månader från nu faktiskt. Oh well, gäller bara att hålla huvudet kallt. De senaste dagarna har jag tränat igen, så jävla skönt! Men idag har jag sådan träningsvärk i hela kroppen att det utan tvekan blir till att vila. 
 
 
Igår körde jag ett benpass och idag hade jag lite svårt att ta mig ur sängen, men det gick! En annan positiv grej är att jag igår också var hos dietisten och jag är nu ett halvt kilo ifrån min målvikt. En del kanske tycker att det är triggande att prata i kilon, men jag tänkte ändå informera att min kropp numera är 71.5 kilo av glädje och fungerar bättre än någonsin. Jag har alltså nu gått upp över 20 kilo från min lägsta vikt och jag känner mig så mycket vackrare och starkare. Framför allt gladare!
 
 
Jag har experimenterat lite med vegansk kost och åt igår detta fantastiska! Stekt marinerad tofu, diverse grönsaker, hemgjord hummus (FÅR INTE NOG!!) samt hemgjort fröknäcke med mosad avocado, dröm! 
 
 
Det här är min plats för tillfället. Arbetar med opponering inför framläggningsseminariet på examensarbete nummer ett den 19e januari. Känner att jag vill vara så väl förberedd som möjligt. 
 
 
Det blev även en fantastisk middag. Denna gången inte vegansk men i alla fall vegetarisk. Bananpannkakor stekta i massa kokosolja (bästa jag vet) med vaniljkvarg, massa frukt och bär samt krossade valnötter. Avslutade kvällen med ett helt underbart yoga-pass, en film med min sambo och sedan en god natts sömn. Nu ska jag snart dyka ner i uppsatsarbetet igen men önskar er en underbar dag!
 
1 Anonym:

skriven

Hur sattes din målvikt upp? Utgick din dietist från BMI när hon bestämde den och vad hade hon då för gräns? Väldigt bra jobbat med viktuppgången, jag har klarat av 17 kg upp nu så har lite kvar men det är ju åt rätt håll i alla fall.

2 Anonym:

skriven

Åh en blir helt lycklig av att läsa inlägget känner liksom hur det pirrar i magen hurra för dig

Kommentera här: