Sjuk

Vaknade med huvudvärk, halsont, svårt att andas och hosta. Vände mig mot Oscar och väste fram genom slemmet i halsen att jag nog "kan åka iväg till praktiken på morgonen och se hur länge jag orkar". Han tittade bara på mig och sa att: "eller så inser du att du är sjuk, tar det lugnt, sover och vilar så att du blir frisk istället för att bara köra på som vanligt". Ja, han hade ju såklart rätt. Nu sitter jag i soffan, invirad i mitt täcke, med fyra olika halstabletter, Ipren, en kopp te och nässpray framför mig. Huvudet dunkar. Skickade ett sms till min handledare och sa i panik att jag minsann kan skicka alla lektionsplaner under dagen, men hon svarade bara att "gör det när du mår bra istället". Ja... 
 
 
Som vanligt vill jag inte acceptera att jag är sjuk, och försökte bota det hela med "lite frisk luft". 
 
 
Efter tre minuter gick jag hem igen, eftersom snöns vita gnister bara skar som knivar i ögonen på mig. Så nu sitter jag har igen. Är verkligen dunderförkyld. Hatar det. 
 
 
 
 

Kommentera här: