F!

Hej alla! Äntligen har jag landat hemma i soffan med en skål choklad framför mig. Helgen spenderades i Örebro med kongress med Feministiskt Initiativ (F!). Jag har ju inte varit nere på möte med min lokala grupp än, så det var ganska överväldigande att hoppa rätt in i en kongress, men jag har lärt mig oerhört mycket!
 
 
Var så peppad innan jag stack iväg. Hade även himla flyt med att sova hos en vän jag inte träffat i verkligheten förut, det var så oerhört trevligt. På fredagan lagade vi lite mat och drack vin innan jag gick upp okristligt tidigt för att vara lördag (innan åtta!). Men det var det värt!
 
 
Fick ju såklart treäffa min feministiska förebild Gudrun. Hon är verkligen helt otrolig när hon talar, hon skulle verkligen kunna sälja is på nordpolen, helt oslagbart. 
 
 
Det valdes ocskå en ny styrelse, vilket ju var fantastiskt att vara med och rösta fram!
 
 
Det serverades endast vegansk mat på kongressen, vilket jag tyckte var fantastiskt. Eftersom jag själv inte är vegan var det intressant att få testa lite nya livsmedel. Här har vi en dundergod lunch som bestod av hirshjärpar med potatis, grönsaker och en kall dragonsås. Jävlarns vad gott det var. Nu ska jag bara kolla House of Cards tills det är dags att sova, i morgon börjar en intensiv pluggvecka. Hepp!

1 Robex Lundgren:

skriven

fin blogg

Kommentera här: