En snabb vecka

Jävlarns hörrni. Den här veckan har gått i rasande fart. Det är ju redan torsdag! Mina dagar har kantats av föreläsningar, seminarier, öten med studentambassadörerna och massa massa massa läsning och planering. Idag har jag suttit fast här:
 
 
Men jag har ocskå hunnit träna lite. Sprang en vända i morse till exempel, det känns skönt att ha någon slags fast punkt i vardagen, då gör jag det med träning. Men jag har också testat lite nya roliga maträtter, bland annat denna koreanska gottighet som kallas för bibimbap. Det är en slags asiatisk pytt i panna. 
 
 
I botten är det ris, böngroddar och sallad. Sedan tog jag surkål, egentligen skulle det vara kimchi men jag hittade ingen, teryaki-marinerad ekologisk tofu toppat med ett ägg med lös gula som man sedan sticker hål på så att äggulan rinner ner i riset. Det var så himla gott! Resten av kvällen ska jag spendera i soffan framför House of Cards. Jag är otroligt trött efter all läsning, orkar inget annat.
 
 

Kommentera här: