Slottsnatt

Igår åkte jag och Oscar iväg tillsammans för en övernattning på Yxtahoms slott. Vi kände båda två att vi ville göra något bara vi två och eftersom det är påsk ville vi lyxa lite extra! Jag började dagen på gymet där jag tränade rygg (har sådan otrolig träningsvärk idag -.-): 
 
 
Sedan åkte vi iväg och möttes av ett vackert modernt slott med olika flyglar, en fin sjö och fantastisk utsikt från vårat rum längst upp i slottet. 
 
 
Efter att ha legat på sängen och tittat på Harry Potter en stund gick vi en promenad för att titta på omgivningarna. Sedan gjorde vi oss klara för att åtnjuta en trerätters middag i matsalen. Innan stannade vi till i ett av sällskapstummen för att prova en calvados, något slottet profilierat sig mot. 
 
 
Middagen var helt otrolig! Förrätten var en len hummersoppa med calvadosgrädde, huvudrätten en kalvfilé med stansad potatis, rotfrukter och rödvinsreduktion. Efterrätten var STOR och bestod av en rosmaringlass pudrad med muscovadosocker (BÄSTA!! rosmaringlass låter kanske konstigt, men var helt klockrent), creme brulé och en handgjord likörpralin. 
 
 
Sedan sov vi så gott i vårt rum och vaknade utvilade till en stor frukostbufé!
 
 
Jag körde på naturell yoghurt med massa god müsli och flingor, kokt ägg, bröd och ost, och såklart en hel hög frukt. Jag tog om flera gånger, länsade nästan frukfatet. Oscar gick mer in för bacon och bröd, det är så roligt att vi äter så olika haha!
 
1 Emelie - Lever drömmen i Paris!:

skriven

Åh, vilken härlig dag (och natt)! Så kul när man verkligen satsar och går all in på något lite extra speciellt. Det skapar otroligt bra minnen. Måltiden låter dessutom supermumsig.

Tack för dina ord om fransosen! Jag tror också det går superbra, vi har en dejt redan på torsdag och vi får se om han "låtsas som inget hänt" eller om det blir mer spännande än så.. ;)

2 Robex Lundgren:

skriven

finna bilder

3 Jessica:

skriven

Åh vad lyxigt att åka iväg och bo på slott, det har jag alltid velat göra! Vilket lyxigt rum ni hade och maten såg ju väldigt god ut!

4 Skogsraah ☾:

skriven

Låter ju som en jätterolig upplevelse :)

5 sara:

skriven

Så härligt det ser ut! Kul att åka iväg och göra något lyxigt tillsammans. :-)

Kommentera här: