Rum att andas

Den senaste tiden har jag spenderat nätter och dagar i rum jag älskar och minns från min barndom. Ett sådant rum är det nedanför, med tavlan föreställande en indian och med de fantastiska sjuttiotalstapeterna även i snedtaket. Det är det rum jag sovit i så många gånger hemma hos min mormor och morfar, där jag fortfarande spenderar mina nätter då jag sover över. 


Ett av de andra ställena jag varit på är ute i sommarstugan där min farmor och farfar bosätter sig över semestermånaderna. Min farfar är åttiofem år gammal men arbetar fortfarande sex dagar i veckan tillsammans med min pappa. Dock har han ledigt nu och då är det just här ute i stugan han och farmor huserar. Älskar det stället. De höga björkarna, utsikten över sjön där nere och såklart att bara sitta ute på terassen vid hammocken och dricka kaffe med fina farmor. 








 
1 Malins bilder:

skriven

Allt kommer att bli bra! Det är kanske kämpigt nu och kommer kanske att vara en tid framåt, men allt kommer att bli bra, det måste vi tro. Försök finna ro i att du har många runt om dig som tycker om dig. Du är tillräcklig som du är. Att vara sjuk eller bräcklig gör en inte till en dålig människa. Du är bra.Du räcker till.
Kan du inte försöka vara lite mer på de här ställena när du inte jobbar? Det verkar vara möjligt att "släppa ner axlarna" där? Var rädd om dig. Kram

Kommentera här: