Julen 2014

Det har varit en fantastisk julafton föjt av juldagen - min födelsedag! Jag tänkte bildbomba lite för att ni ska få en uppfattning om vad jag harft för mig. 
 
 
Vi har ätit skinkmackor och egenkokt risgrynsgröt (BÄSTA!)
 
 
På julaftons morgon for vi till Motala till Oscars mamma och tvillingbror för att njuta av en fin måltid bestående av tomtegröt, masa bröd, ostar, pepparkakor och godis. 
 
 
Jag hade pimpat mina naglar i en fransk manikyr inspirerad av julen, hade också finringen på mig. 
 
 
Sedan for vi hemåt och svidade om inför Kalle Anka med mormor, morfar, farmor och farfar klockan 15. Svinhungriga var vi ocskå eftersom vi knappt ätit något vettigt sedan morgonens tomtegröt (bortsett från apelsiner och massa godis). Har inga fler bilder från själva julafton just nu men det kan sammanfattas med matkoma, underbart umgänge och fina julklappar. Älskar verkligen julafton, känslan är så magisk. 
 
 
Nästa dag var ju som sagt min födelsedag och jag väcktes av skönsång vid niotiden. Sedan belv det lite paketöppning innan frukost. 
 
 
Fick bland annat en Kånken med ett laptop-fack, bästa grejen! Jag ska använda den flitigt i mitt nya arbete kan jag tala om för er, så himla fab! Fick även den finaste lilla skattjakten som Oscar hade föberett till mig. Jag sprang runt i hela huset och till sist hittade jag den sista lappen där han berättade att jag ska få en tatuering, som jag längtat efter i säkert två år!!
 
 
Fick ocskå en hel hög med böcker, vilket ni som läst här sett att jag önskat mig! Mamma känner mig även så otroligt väl att jag fick två påsar proteinpulver, haha! Vilken tur, för det jag har hemma börjar ta slut nu. 
 
 
Vi fick besök på eftermiddagen och vi spelade traditionsenligt Spank the Monkey. 
 
 
I morse tog jag med hunden på promenad och var tvungen att stanna och ta en bild på soluppgången. 
 
 
Idag varvade vi julmaten med en indisk linsgryta och hembakat bröd. Det behövdes lite variation kände vi. Ikväll blir det hämtmat. Vissa ville ha pizza, andra ville ha sushi, det ska bli finfint!
 
 
(En parentes är att det här med maten inte är ett dugg jobbigt länge. Äter näringsdrycker fortfarande men småäter ändå ur chokladasken och jag har nog ätit godis varje dag nu i över en vecka, utan några funderingar. Äter julmat tills jag storknar och rör mig inte speciellt mycket, våga och vinn vänner!)
 
 

Kommentera här: