En fartfylld fredag

Hej hopp och härlig lördag på er! Igår var en underbar dag, hann umgås med mig själv i naturen på en promenad, träffa en fin vän och sedan ta det lite lugnt, laga middag (havrepannkakor, NOM!) innan jag och Oscar drog ner till stan för att träffa några vänner och bowla. En fun fact om mig är att jag tävlat i bowling och tränade i ungefär fyra år. Jag hann bli ganska duktig, spelade med damlaget, kammade hem guld i klubbmästerskapen två år i rad och tävlade nästan varje helg. Jag har egna bowlingklot och har hittills alltid passat på att ta med dem när jag bowlat med vänner. Tyvärr är kloten nu lite för avancerade för att jag ska klara av att använda dem, så igår tog jag för första gången ett vanligt hall-klot. Vad händer? Jag vann hela skiten. HAHA! 



 
Efter bowlandet stack vi till en mysig liten pub där vi drack öl, skrattade, åt friterade klyftpotatisar doppade i aioli och hade allmänt trevligt. Väl hemma blev det lite yoghurt med granola samt ganska mycket godis (hungern slår ju alltid till med full kraft när man druckit lite alkohol). Känner mig lugn i själen fast jag vet att jag åt alldeles "för mycket" igår och låter det inte hindra mig idag. Vaknade, stack till mitt favoritpass på hela veckan (morgonkettle på lördagar är det bästa jag vet för tillfället) innan jag kom hem, åt frukost och gick till en vän för att dricka kaffe. Ikväll ska jag och sambon äta ute med några bekanta, himla mysig helg med andra ord!
 
 
 
 
1 pappa:

skriven

Även din pappa har greppat kloten igen. Förra veckan hoppade jag med i företagsbowlingen. Huf gick det tror du? Jo, fast jag nog haft ett uppehåll på säkert fyra år, lyckades vi faktiskt vinna matchen. :-)

Kommentera här: