Lång dag och konsekvenser

Oj! Hela dagen har varit helt galen. Från 10.30 - 21.00 har jag antingen varit i skolan eller jobbat. Klockan 12 åt jag lunch, vid 16 åt jag mellis (två riskakor med jordnötssmör och bananskivor + ND) för att sedan cykla till jobbet som startade vid 17.00. Jag hade med en sallad i väskan, men det blev aldrig tid att äta, så jag slängde i mig en apelsin vid 19.00. När jag cyklade hem var jag helt galet hungrig, passet slutade vid 21.00 och jag anlände hem en halvtimme senare. Sedan dess har jag ätit ärtsoppa med två knäcken med borgmästarost. Blev jag mätt? HA!! Inte ett dugg, efter en så hektisk dag plus inget huvudmål på nio timmar blev det till att sleva upp en skål med kvar/keso blandat med cancao, en näve hackade nötter, en halv banan och en näve hallon. Nu är jag mätt, och förstår att kroppen behöver MASSA energi för att må bra. Jag är belåten, har inte ångest och skulle till och med kunna snaska på något gottigt till teet. Ljuva frihet!

Kommentera här: