Magkatarr

Usch, jag var tvungen att lämna jobbet idag för att jag har sådan fruktansvärd magkatarr. Jag kräktes nästan efter eftermiddagens mellanmål för att magen protesterade så. Men nog om hur dåligt min mage mår: igår var jag och sambon och åt middag hos mormor och morfar, så himla mysigt!
 
 
Såhär fint hade vi det. Det är något visst med mormors mat, det är sådana barndomsminnen för mig. Hon hade även gjort saltgurka, något av det goaste jag vet. På dagen hade jag dessutom lunchat med mina fina vänner och tog för en gångs skull något annat än sallad! När min vän som stod före beställde en surdegstoast med kyckling, mozarella och pesto tyckte jag att det lät miljoner gånger roligare och godare än en vanlig sallad, så jag tog en jag också!
 
 
Åt upp varenda liten tugga, minsann! Gott som tusan var det!
 
 

Kommentera här: