Ett livstecken

Jösses, nu har bloggen gapat tom i flera dagar, det har minsann inte hänt på länge. Anledningen är ganska simpel egentlgen: för mycket jobb, för lite tid att skriva på. Men just nu sitter jag i soffan hemma i Linköping efter att ha ätit en oerhört sen frukost (läs: frukost efter utekväll) tillsammans med Oscar och tittar på Devious Maids (nya favoritserien). Igår var vi på födelsedagsfest och gick ut och dansade. Igår hände också något fantastiskt! Jag träffade underbaraste Dekkadans-tjejerna för lunch/fika/träning/shoping igår och kom hem först klockan 19. Var vrålhungrig efter flera timmar i danssalen, men till min ilska hade affären stängt! Jag fick snällt ta vad som fanns hemma, vilket blev gröt med proteinfluff samt ett kokt ägg, inte direkt stabilt efter en så aktiv dag. Sedan gick jag till festen, var ute och dansade lite innan jag blev extremt hungrig - akut! Jag kände att jag måste ha mat NU och bad Oscar följa med till Subway där jag tog precis det JAG ville ha. Ost, dressing och hela rubbet, det perfekta mitt-i-natten-käket. UNDERBART!
 
 
Dekkadans har en träningshelg just nu och vi ska träffas även idag för att spåna vidare. Här är vi i ett nötskal, ser lite ut som ett gäng miffon (vilket vi allt som oftast faktiskt är). 
 
 
En liten tjuvkik på hur vi kommer framföra vårat numer under Kalasmottagningen i September, jag är så himla laddad för det! För att ladda upp ordentligt inför timmarna i danssalen gick vi som sagt ut och åt mat innan, fastnade även på ett fik där jag åt en riktigt spännande Italiensk citronglass. 
 
 
I morse när jag vaknade (eller ja i morse, jag vaknade vid halv elva) gick jag upp och ordnade en liten frukost för att orka få plats med en mer stabil lunch innan det bär av mot danssalen igen. Det blev rågflingegröt med soygurt och hallon samt ett kokt ägg. Som ni märker har jag blivit helt galen i ägg, det är ett perfekt livsmedel. Mättande, gott och fantastiskt näringsrikt. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: