Att våga, eller inte våga

Idag sitter både jag och sambon vid våra datorer och pluggar och planerar inför den stundande terminsstarten. Men i eftermiddag ska vi åka förbi hans syster då hon fyller år idag. Jag var på ett konditori nu på förmiddagen och köpte en toppenfin liten prinsesstårta som vi ska ta med oss. Det enda trista är att det i mitt huvud är så stensäkert att jag inte kommer smaka på den. Jag vågar inte. Det gör mig inte så ledsen längre, det är såhär det är att vara jag. Jag önskar så att jag bara kunde få vara normal, köpa en tårta på ett kondis och tänka "åh vad härligt det ska bli att få sätta skeden i den där skapelsen!". I mitt huvud låter det "vad kul att du hittade en så fin tårta åt de andra, men du ska inte ha något". 
 
Nåväl, vi får se hur hjärnspökena mår i eftermiddag. Visst vill jag utmana mig och bli bättre, men ibland är det faktiskt okej att stå still ett tag. Jag har i alla fall beställt hem 90 nya näringsdrycker idag - det är ju alltid något. 
 
1 beayourdreams.blogg.se:

skriven

Du ska självklart få njuta du med ju :( Ta en liten bit om det känns bättre!! kram <3

2 Sandra:

skriven

åh vilken fin tårta. Hoppas verkligen du kan iaf smaka en liten bit <3 men som du säger så är det okej att stå till ett tag. Du har ändå kommit så himlans långt. Vissa saker är lättare att utmana sig med hemma tillsammans med sina nära och kära, iaf första gången..

3 S:

skriven

Jag har också så svårt, jag bakar och köper gott - till andra:/ jag kan inte ens smaka det jag bakar längre.. Och jag är världens godis råtta så att säga egentligen :( varför ska det vara sp svårt, man vet ju också att man måste utsätta sig för ångesten för att kunna bli av med den:/ du är duktigt!)

Kommentera här: