Svar på frågor, del 1

Åh, vad många fina och finuliga frågor som trillat in det senaste dygnet. Jag tänkte att jag skulle besvara en första omgång nu ikväll, för att hålla er på sträckbänken lite, höhö. Har ni fortfarande frågor kvar är det bara att köra!
 

Johanna
“När kom du på att du ville bli lärare och vad är det med läraryrket som lockar dig?”
Svar: Jag var alltid den där jobbiga lilla tjejen som skulle hjälpa alla andra I klassrummet när läraren inte hade tid, jag har nog alltid varit lite av en “know it all” och då passade ju läraryrket rätt bra, höhö. Det som locker mig mest är utmaningen och kreativiteten yrket kräver, ingen dag är den andra lik!

Mathilda
”om du skulle åka till en öde ö och fick ta med dig;
1 maträtt, 1 efterätt och 1 snacks vad hade du tagit med då?”
Svar: Hihi, det här var en riktigt skojsig fråga måste jag säga! Hmm… maträtten fick nog bli sushi, det är ta mig tusan det godaste som finns. Efterrätten skulle nog vara kladdkaka, eller Ben and Jerry’s Half Baked, med risk för att den smälter. Som snacks skulle det bli antingen choklad eller chips. Älskar båda delarna!

Karin
“Gick du upp i vikt innan du började med ND och hur mng dricker du per dag? Mkt bra blogg”
Svar: precis I början ökade jag kanske något kilo max, men sedan började jag istället gå ner när ämnesomsättningen kickade igång och jag fortfarande tog I underkant på matschemat. Nu tar jag två näringsdrycker per dag och det går ändå ganska segt. Dessutom, tack för din fina lilla komplimang!

Mikis 

“Vilken typ av lärare utbildar du dig till?
Hur är det att studera till lärare - jobbigt, kul, tokmycket plugg? Berätta allt! :) 

Har du ätit glass på Smultronstället i Söderköping någon gång? 

Vad motiverar dig till att bli frisk från din ätstörning?
Räknar du kalorier? 

Har du någon vikt du skulle vilja gå upp till?

Vilka klädbutiker shoppar du helst i? 

Skulle du kunna tänka dig att bli vegetarian? 

Vilken musik gillar du mest?

Tror du på spöken?

Vad gör dig lycklig?”

Svar: Ojoj, massa frågor om just lärarplugget! Vet du vad? Jag gör ett helt eget inlägg dedikerat bara till studier och hoppas på att du får alla svar där!

Jag har absolut ätit glass på Smultronstället! En gång précis innan jag blev riktigt dålig och en gång när jag var sjuk. Älskar deras glass och är SÅ redo för en revansch när sommarvärmen kommer!

Livet motiverar mig. Jag har fått tillbaka glädjen igen och små vardagssaker so matt kunna skratta utan anledning, ni vet ett riktigt hjärtligt skratt. Det är motivation nog.

Kalorierna försöker jag att inte tänka på. De är en falsk trygghet som inte ger någonting förutom olycka. Ibland hander det att jag räknar “omedvetet” eller att jag vänder på förpackningar, tar fram miniräknare. Men det är överkomligt nu. Jag försöker att äta det jag vill och njuta av det.

Angående vikten har jag nog inget direkt mål. Minns att jag trivdes runt 63-65.

Mina favoritbutiker är Gina Tricot, BikBok och Monki tror jag. Ibland hittar jag något roligt på H&M och Cubus också, men det är väldigt olika.

Faktum är att jag varit vegetarian! I två år avstod jag kött och jag trivdes rätt bra med det. Men sanningen är att jag älskar kött och numera skulled et bli svårt att gå tillbaka, sambon (som är lite av en köttätande t-rex) skulle banna mig om jag blev kanin igen.

Jag tror absolut på spöken. Efter att ha spenderat en sommar i ett tvättäkta spökhus finns det inga tvivel. Den historien kan jag spara till senare, hoho.

Det som gör mig allra lyckligast är små saker i vardagen, som att mormor och morfar håller ett öga på mig genom bloggen (vilka super-morföräldrar som följer en blog, eller hur?!) eller att mamma ringer bara för att säga att hon älskar mig. Min familj bidrar till så mycket lycka i mitt liv. 

 

Sandra
“Hur ser dit liv ut om 5år?”

Svar: Åh, älskar att filosofera kring framtiden! Jag tror (och hoppas) att jag fått jobb som gymnasielärare I svenska och engelska och att jag fortfarande älskar yrket. Jag och sambon har skaffat en bostadsrätt (en luftig trea eller fyra) i centrum med trägolv, stort kök, diskmaskin och en stor garderob. När jag kommer hem från jobbet står sambon i det stora köket och lagar mat, jag tar ett glas vin och klappar hunden (en Shiba-Inu) bakom örat och myser lite med kitten (en Russian Blue eller Ragdoll) och sätter på härlig musik innan jag planterar mig I den crème-färgade hörnsoffan. 

Anonym
“Du äter ganska mycket kvarg? Det är väl inte lättkvarg du äter? För din kropp behöver mer fett än så.”

Svar: Kvargen är faktiskt den enda lättprdukten som kommer innanför tröskeln här I hemmet. Jag äter fullfet Keso, filmjölk, yoghurt och ost. Just kvargen använder jag som proteinkälla snarare än fettkälla. Är det fettet jag vill åt när jag äter mellis tar jag istället turkisk yoghurt eller liknande. 

 

1 mathilda:

skriven

nej men gud vad läskigt, jag hade tagit exakt samma som du tog med dig till ön haha :o

Och du måste ju göra ett inlägg och berätta om spökstugan! :)

Kommentera här: