Matdagbok, 17/1

Dagens bästa: vågat äta på andra tider än de jag är van vid och kastat om måltider. 
Dagens sämsta: tvångspromenerade och grät, har börjat räkna mer i huvudet. 
 
Frukost (06.00): gröt, bär, soygurt, fikon och pastejmacka
Mellis (10.00): apelsin + ND
Mellis (14.00): äpple och en Raw Bite
Lunch (15.30): kyckling- och mozarellasallad, ajvarkvarg och knäckemackor
Middag (18.30): kvargomelett, keso, broccoli, sallad och knäckebröd
Kvällis (22.00): fruktsallad, nötter, dadlar + ND
 
Sitter och småplockar bland nötter och dadlar och det känns lite jobbigt. Tycker jag ätit för mycket, fast jag ser att det egentligen är för lite, i alla fall på tok för lite kolhydrater till huvudmålen. Tog ingen couscous eller pasta till salladen, åt bara grönsaker och knäcke utan något på till omeletten vilket kan förklara suget jag känner nu. Egentligen är jag sinnessjukt sugen på choklad. Varför gör jag allt så svårt för?
 
I morgon har jag möte med min behandlare. Jag vet inte vad jag väger just nu faktiskt, men på något sätt hoppas jag att jag inte nått min delmålsvikt riktigt än, jag vill inte ha lagt på mig åtta kilo över jul, fy! Å andra sidan spelar det ju ingen roll, jag kan fortfarande använda mina vanliga kläder, jag är piggare och har mer energi och vi ska även diskutera mina möjligheter att komma tillbaka till träningen igen. Få dansa med mina fina tjejer och kanske även testa på yoga, kampsport eller något annat skoj. Men då måste jag sluta ta de där jävla tvångspromenaderna jag går på ibland. Det går bra när jag har sällskap, men så fort jag är ensam halvspringer jag med musiken dundrandes ur hörlurarna samtidigt som min app räknar ut hastigheter och annat skit. Jag ska ta bort den, den skapar bara ångest. Nu ska jag fortsätta äta massa rostade mandlar - för att det är gott!
1 P:

skriven

Se till att ta bort den idiotiska appen snarast! Tyvärr leder ju dina långpromenader inte till annat, än en ännu längre tidsförskjutning av att få dansa och gå på gym. Är man vuxen och sjukt sugen på choklad så behöver man inre vänta på att det blir lördag, det är bara att stoppa i sig en bit.

Kommentera här: