Recept: raw pepparkaksgodis

Hej finingar! Idag tänkte jag bjuda på ett recept jag testade tidigare idag som ska få vara en mysig fika både idag och i morgon. Det är ett recept som är helt raw och innehåller bara massa braiga ingredienser som kroppen mår bra av!
 
 
 
Du behöver: 
2 dl mandel
2 dl cashewnötter
20 urkärnade färska dadlar
2 tsk kokosolja
Pepparkakskrydda efter smak
Kanel att rulla i
 
Gör såhär: mixa nötterna med kryddorna först och mixa sedan dadlarna för sig, blanda allting i en stor bunke, mixa igen med handmixer för att få en slät smet. Använd gärna en liten skål vatten som du doppar fingrarna i innan du börjar rulla. Lägg sedan de små bollarna i omgångar i en djup tallrik med kanel i. Jag fick ut ungefär trettiofem bollar av den här degen, den går alltså att halvera om man vill göra mindre kvantiteter. Rulla bollarna försiktigt och förvara dem i frysen. Ta fram efter behov! Enkelt och jättegott!
 
1 noax:

skriven

Det går också bra att pytsa i: kanel, ingefära, nejlikor och kardemumma efter behag - istället för pepparkakskrydda dvs :3

Svar: Jo, det vet jag, men nu hade jag en påse pepparkakskrydda hemma
Fröken Elva

2 ida:

skriven

Verkar jättegott!

Kommentera här: