Utmanar och vinner

Jag försöker som sagt att ta det lilla lugna, inte panikplugga och bara slöa nu på förmiddagen för att orka ge gärnet resten av dagen. Jag har legat i badkaret och läst en bok, adventspysslar, tvättat och handlat lite saker för söndagens adventsmys med sambon. När jag klivit upp ur badet började jag tänka över det där med förmiddagsmellis, det är det jag slarvat med frekvent det senaste. Men idag blev det andra bullar (eller kakor, rättare sagt!). När jag handlade passade jag på att köpa pepparkakor, det hör ju julen till, trots allt. Jag bestämde mig för att jag minsann kunde ta en pepparkaka till kaffet, bara för att det är gott och för att det är okej att äta sötsaker även innan lunch! (Jag låser mig lätt vid att jag bara får äta godsaker på eftermiddag/kväll, för att "spara" in på kalorierna - idiot!!). Sagt och gjort! Jag hällde mjölk i kaffet (för en gångs skull) och tog fram en pepparkaka ur skafferiet. Men det räcker ju inte, tänkte jag för mig själv. Därför tog jag en clementin för att komplettera mellanmålet. Jag åt pepparkakan och kände hur julkänslorna och friskhetslängtan värmde inom mig som en varm vinterbrasa. 

Det här pysslade jag ihop i morse - årets adventsljusstake. Jag hittade dessvärre inte strykjärnet, så duken ser helt fruktansvärd ut, men det ska åtgärdas snarast möjligt. 

1 S:

skriven

Hur kändes det när du åt pepparkakan, fick du någon ångest? kramar

Kommentera här: