Yoginis unite!

Den senaste tiden har många klickat sig in på bloggen trots att jag inte uppdaterat. Det är fint tycker jag och självklart vill jag därför dela med mig av vad som händer i mitt liv. Jag har påbörjat en fantastisk resa inom yogans förlovade land. Från början lockades jag av att hålla egna klasser men ju mer jag lär mig desto mer ser jag denna fyra månaders utbildning som en fördjupning i acceptans och balans. 
 
 
Tio personer som samlas i en sal och diskuterar, tränar och praktiserar yoga lördag och söndag mellan 07.00 - 17.30. När jag cyklar hem från campushallen börjar de andra festa och den krocken är fin på något vis där jag susar fram på min cykel. 
 
 
Skaffade en tåring och passade på att måla tånaglarna för att känna mig stark inifrån och ut. 
 
 
Vi har ätit vegansk paj med kokosgrädde.
 
 
Jag har bytt ut kvargen mot vegansk chiapudding med olika roliga toppings. 
 
 
Jag har tvingat i min sambo vegansk chili sin carne. 
 
 
Jag har yogat varje morgon och varje kväll. Ibland bara ett varm solhälsningar/månhälsningar och ibland längre. 
 
 
Jag har bytt ut den frukost jag ätit varje morgon det senaste året. Här är en vegansk, ayurvedisk morgongröt med mängder av bär och frön som kokas sakta med massa kryddor och äpplebitar. 
 
Jag förstår om det verkar pretensoöst och påklistrat. Som en del av den här världen där en ska vara perfekt och helst yoga klockan 5 på morgonen innan en springer intervaller i skogen och samtidigt läser en bok om mindfullness. Det är okej om ni tycker så. Det här är en resa jag testar för att se om jag kan få lite ro. Ju mer jag lär mig om tankens kraft och på vilka sätt en kan styra sina tankar och sin inställning desto mer faller på plats om min tidigare ätstörning. Mitt projekt och min intention är att acceptera mig själv fullt ut och att samtidigt hitta en balans som inte funnits. Jag måste inte vara allt eller inget, jag kan harva runt däremellan. Undrar var detta ska sluta. Den som lever få se. 

Satnam.
 
 
 
1 Elin:

skriven

asså Connie!! Fan vad du inspirerar! Hela du, helt underbar!! hoppas vi kan ses någon gång i framtiden igen!

Kommentera här: