Vasalopp-spinning

Hej hopp! Det är söndag idag och jag började dagen redan klockan 7 när jag gick upp, åt lite frukost och tog mig iväg till Campushallen för att göra något jag aldrig tidigare testat: Vasalopp-spinning. Kort och gott innebär det att man kan boka fyra olika distanser (en timme åt gången) och samtidigt följa vasaloppet på storbilds-TV i bakgrunden. 
 
 
Jag känd emig kaxig och bokade därför alla fyra timmar, för att försöka se hur mycket jag egentligen klarar av numera. Det var PISSJOBBIGT! I mitt stilla sinne tänkte jag att det egentligen bara var att vispa runt lite med benen och titta på TV under tiden. Nej. Det var fyra hårda spinning-pass på varandra och när tredje timmen hade passerat hade jag ont i ryggen. Jag är ju ingen cyklist och har därför stora brister i tekniken, vilket idag ledde till att ländryggen gav upp. Det blev så att jag helt enkelt fick erkänna mig besegrad och dra mig hemåt igen. Men ändå - tre timmar spinning!! Det är ju helt sjukt, jag som inte ens kunde springa 2 km för tre år sedan. Nu kan jag springa 14 km utan att stanna och jag kan köra hård spinning i 3 timmar. Jag är nöjd!
 
 
Svettig som en liten gris blev jag, men kände mig jäkligt stolt efteråt! Nu har jag tagit ett bad och snart ska jag och Oscar ge oss iväg i det underbara vädret för lite skogsäventyr. Nu efter passet har jag fruktansvärda muskelryckningar i vänstra handen. Ett tips om man får detta är att inte googla just "ryckningar i fingrar", för 9 gånger av 10 får man upp sjukdomar som ALS och MS på google. Jag gissar att jag bara överansträngt något under mina tre timmar på cykeln. 
 
 

Kommentera här: