Uttråkad

Okej. Klockan är äntligen 20 och tack gode gud för det, jag är så uttråkad! Insåg vid 19-ish att jag sagt ETT ORD idag: namaste, på yogan. Ringde mamma och pratade lite strunt för att jag kände mig lite endam, Oscar är i Stockholm och jag har bara ägnat mig åt plugg idag. Förutom lunch-yoga och ett tröskelpass på det hala underlaget. Åkte och handlade för att jag inte hade något roligare för mig, haha!
 
 
Ja, här sitter jag alltså och pluggad, förbereder opponering och plöjer literatur till de första veckorna på nya kursen, men nu har jag läst allt vi ska ha läst vecka 4-5. Men det är lika bra att vara ute i god tid! 
 
 
Klädde på mig på tok för mycket: underställ, funktionstights, linne, hoodie och funktionsjacka samt halsduk, halv-finger-vantar och mössa. Började svettas efter fem minuter och när jag väl kom hem rann det svett ner i öronen och ögonen, haha!
 
 
Första gången jag testar ett typ av tröskelpass. Körde fem minuter uppjogg sedan 3 x 10 minuter i tröskeltempo. Det låter kanske inte så jobbigt men det känns duktigt i benen kan jag tala om! Efter varje 10-minutare sprang jag 5 minuter lugn jogg för återhämtning. Sist blev det tio minuter nerjogg, så totalt 50 minuter. Det var himla härligt faktiskt, har inte sprungit sedan mellandagarna och det var första gången med nya skorna, kändes som jag flög fram!

Kommentera här: