Äntligen!

Igår kunde jag äntligen ta en smygstart bland vikterna på gymet. Idag har jag så himla ont i bröstmusklerna från träningsvärken, haha! Så runt lunchtid blir det ett yogapass för att sträcka ut min stela kropp! I alla fall, här ser man hur min frukost ser ut för närvarande:
 
 
Äggvitegröt med vanilj och bittermandelarom (smakar lite som en mandelkubb till frukost!), kokosmjölk och granatäpple, kokt ägg och kaffe, gött ärä! De senaste dagarna har jag inte gjort särskilt mycket, har mest spelat Simcity och sett ut såhär: 
 
 
Igår efter träningen lagade Oscar en helt underbar pastasås med kyckling, matlagningsgrädde, spenat, charlottenlök, färska små champinjoner och soltorkade tomater! Det toppade bönpasta från risenta (är helt tokig i bönpasta för tillfället, så jälkla gott!). 
 
 
Det fick mig att reflektera över hur långt jag kommit nu. Förra gången han lagade en liknande rätt satt jag i soffan och grät för att jag visste att det var matlagningsgrädde och olja från tomaterna i såsen. Idag kunde jag inte bry mig mindre. Är det gott? Ja. Blir jag mätt? Ja. Slut på frågor. Inga följdfrågor behövs, inga funderingar på kalorier eller kolhydrater - NOLL. JAG. BRYR. MIG. INTE. LÄNGRE. Det är så skönt. Mat är glädje och något att samlas runt, något som är din vän, som bygger upp den du är. Det är inte fienden. Äntligen. 

Kommentera här: