Vegandag

Idag råkade det bli helt vegansk kost! Utan att jag direkt tänkte på det. Började med havregrynsgröt, banan och mandel- och kokosmjölk med kanel, kaffe och proviva. Till lunch åt jag böngryta med hirs och lite andra grönsaker vid sidan av. Sedan blev det lite frukt till mellanmål tillsammans med ett par nävar nötter och ett par riskakor. Till middag gjorde jag tomatsoppa som jag åt med havre-fraische från Oatly, danskt rågbröd med vegansk pastej. Gött mos!
 
 
En fantastisk grej var också att jag idag för första gången klarade av att göra bakasana, crow pose (kråkan) under ett litet avslappnande pass yoga här hemma. Känner mig fortfarande lite halvt seg och trött så jag har inte tränat drekt på hela veckan, passade därför på att leka runt lite på yogamattan. 
 
 
Inte mycket för världen, ska egentligen upp med rumpan mer och sträcka på armarna ytterligare, men jag är SÅ STOLT. Äntligen! Som jag övat på just den här positionen, det har varit ett mål i evigheter. 
 
1 Gridens:

skriven

Sådana dagar är god när sker bara blir och faller sig naturligt även om kråkan kräver lite, ähum, en del träning. Riktigt roligt är att göra att du leker runt på yogamattan. Det är nice! Ha det gött! (Nu skulle jag kunna avrunda med Namaste, men det känns inte helt naturligt). :)

2 Grindens:

skriven

Jag hatar stavningskontroll! Det vart ju helt kokos det jag skrev. Goda är de dagar när saker bara sker...

Kommentera här: