Pillar med min CV

Hej hopp! Idag var jag på granskning av min CV och blev så sjukt taggad att sätta igång och strukturera om det hela lite. Såhär ser det ut än så länge, vad tycks?
 
 
 
Det är ju inte klart än, utan det ska justeras och läggas till några grejer på en annan sida. Men jag tror ändå att det är ett cv man kan fastna för när man ser det. 
1 Lina:

skriven

Ett tips som jag fick var att sortera antällningarna efter relevans. Alltså att du har lärarjobben först under anställningar :) Sen så är ju visserligen din översta den senaste, men det är ju bara ett par månader och den kan ju samtidigt vara längst ner iom att den började redan 2010. Men det var bara vad min CV-snubbe sa.

2 Freja:

skriven

Hurra! Åh vad härligt, avundas de som får dig som lärare. Ser superfint ut, och mäkta imponerande också! Något jag tänker på: tycker du borde ha en annan bild. Bilden du har är jättefin, men jag tycker du borde ha en bild som utstrålar mer närvaro och auktoritet (alltså inte magistern med slå-på-fingrarna-pinne, men du fattar, haha). Pondus!

Föreslår en bild där du tittar in i kameran. Professionell men trevlig, liksom. Finns många fina på din insta där du möter betraktarens blick, men vore kanske ännu bättre om du bad någon annan ta en bild så att telefonen inte syns också.

Annat tips: lite lite mer mellanrum mellan den blå linjen och högerspalten. Jag är ju typografinörd så jag skulle kunna gå in och peta mer i det, jag vet inte ens om det är relevant men om du säger till så kan jag göra det. :)

Stor kram och fy tusan vad bra jobbat av dig att du snart är hela vägen framme vid katedern! ;)

3 Josefina (foodandbreakfast på insta):

skriven

Står bokstav i början av meningarna i vänsterspalten hade sett bättre ut! :)

4 Josefina:

skriven

stor*

5 Josefina:

skriven

Och att sätta bindestrecken på mer lämpliga ställen, typ bildredigerings-program. På "aktiviteter" tycker jag att du kan ta bort bindestrecket helt och bara flytta ner det till nästa rad :)

Kommentera här: