Äntligen landat

Älskade kära ni, nu har jag äntligen landat lite på jorden. I två dagar har jag nu varit hemma hos päronen och vi har hunnit skafea en gran, pynta den, jag har satt surdeg för att baka vörbröd under morgondagen. Slänger upp lite härliga bilder!
 
 
Packandet innan vi for iväg. Ett under att vi fick med alla juklappar och allt annat man lyckats samla på sig. Men det gick tillslut. Tur att vi åker bil...
 
 
Väl hemma väntande en underbart mustig köttgryta med lite vitt vin till, helt fantastiskt!
 
 
Oscar var glad över att få umgås lite med sin favorittjej - Alpha. 
 
 
Dagen till ära fick hon till och med krypa upp lite i soffan för att hålla honom sällskap. De kramades och var så söta tillsammans!
 
 
Igår stapplade jag mig runt 5 kilometer på en dryg halvtimme och har idag orimligt ont i låren. Märks att jag inte springer ofta längre, men när skogen var sådär vintrigt krispig ville jag bara fylla lungorna med luft och se min barndomsstad med springet i benen. 
 
 
På kvällen blev det hemgjort bröd (till vänster) massa kex, olika ostar och röror samt lite öl. Älskar att livet är lite av varje. En springtur och sedan et berg av ost, inga konstigheter alls faktiskt. 
 
 
Idag kom lillasyster hem också och då blev det julgranspyntning och tomte-bonanza med familjen. Ikväll sitter vi mest i soffan, tittar på Monty Python och dricker glögg. Älskar verkligen julen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: