Midsommar och somrig balkong

God morgon! Här sitter jag och glassar i solen på balkongen i våra nya utemöbler. Vi har bott i lägenheten i ett år men ännu inte skaffat inredning till den, förän nu. Frukosten har därför inmundigats på en solig terass!
 
 
Jag tänkte bjuda på lite bilder från mindsommar - som för övrigt var så fantastiskt mysigt att jag knappt kan tro det själv. Det känns lite som hittepå. Liksom, hur mysigt kan en ha egentligen?
 
Jag och Oscar packade en liten väska och åkte ut på landet utanför Linköping till min bästa vän Ebba. Vi började dagen med att skåla i lite nubbe och lagade sill-lunch innan vi satte oss på trappen för att binda kransar av eklöv och snittblommor. Jag och Ebba hade dessutom, helt oavsikltigt, lyckats matcha våra kläder på ett nästan obehagligt bra sätt. 
 
Väerleksrapporten sa regn och åksa, men ingetdera infann sig under dagen, utan värme och sol fick ta över under sommarens finaste dag. Jag gosade en del med katten Gossen (världens sötaste).
 
 
Efter kubb-spelande och en eller fyra gin and tonic började vi prata om att starta grillen. Vi grillade allt möjligt och sedan var vi så mätta att vi inte ens kunde tänka på att äta rabarberpajen. Därför tog vi en promenad genom skogen för att kasta oss i sjön och simma av oss dagens kvalmiga värme. 
 
 
Lövskogen såg magisk ut i solnedgångens mjuka ljus och där framme gick mina vänner medan deras skratt klingade som ett eko genom den tysta omgivningen. Vattnet var sådär perfekt svalt som det bara kan bli på midsommarafton och visst är det något speciellt med att nakenbada på midsommaraftons sena kväll i skymningen. 
 
 
Efter badet tog vi promenaden vidare förbi detta fantastiska ställe. Det var så tyst och stilla. 
 
 
Dagen efter var vi sega alla fyra. Jag trodde att jag skulle må sämre, men klarade mig helt okej. Vi fick dock lite separationsångest då jag och Oscar skulle rulla hemmåt och bestämde därför att vi skulle ses senare på kvällen för att spela biljard. 
 
 
Ebba och hennes sambo flyttar nämligen snart till sydligare breddgrader och jag kommer att sakna henne så att det redan gör ont i hjärtat. Varje ursäkt vi har för att ses tar vi, och har vi ingen hittar vi på en. Sommaren. 

Kommentera här: