Äntligen!

Rubriken står för två saker: äntligen är det fredag (fast jösses vad snabbt veckorna går när man har ett jobb att gå till som man älskar, dagarna bara flyger förbi!). Men äntligen står också för att jag igår avslutade min samtalsterapi. Jag och min psykolog skulle utvärdera och kom fram till att vi inte längre behöver fortsätta. Jag mår bra igen, inifrån och ut. Även om jag fortfarande har perioder då jag mår dåligt tar jag inte ut min frustration på matkontroll som utvecklas åt ätstörning. Verktyg har jag fått och nu är det upp till mig. Dietisten ville boka in en tid om ett par veckor för en sista viktkontroll och då har jag ett val: att det blir mitt sista besök, eller att jag kommer tillbaka en gång till (som en trygghet för mig själv). Men vet ni? Jag vill bara gå mitt sista besök och sedan avsluta denna tre år långa resa. Jag mår bra igen. 
 
 
Till vänster en Connie med livlös blick första gången jag satt i väntrummet på enheten, till höger en bild från igår, näst sista besöket i samma väntrum. 
1 Anonym:

skriven

Du ger mig hopp!

Kommentera här: