Välkommen 2015!

Ibland blir jag lite trött på all press kring nyår. Alla ska ta nya tag, man ska förbättra sig själv, sitt utseende, sitt välmående och sitt liv. Jag hoppar inte på det tåget i år - jag duger precis som jag är i detta nu. Ingenting kommer magiskt att förändras för att vi nu går in i ett nytt år. Jag ska bara göra det bästa jag kan för att detta år blir lika fint som det förra. Det blev en väldigt lugn kväll med Oscar och hans mamma i Motala igår. Vi lagade trerätters, tittade på film och kämpade oss igenom matkoman. 
 
Jag hade klätt mig i min favoritklänning och mina nya ugglesmycken. Jag älskar att alla i min närhet matar min uggle-mani. Jag fick till exempel tre likadana slickepottar med ugglemotiv under julen, haha. De hade olika färger dock så nu kan ajg välja och vraka!
 
 
Jag piffade till det lite med röda läppar och guldsotade ögon. Inget märkvärdigt egentligen, det är min go-too look när jag inte orkar göra något annat. Måste investera i lite andra ögonskuggor, det är ju himla roligt faktiskt!
 
Här följer i alla fall två bilder från menyn igår. Oscar stod för varmvrätten och han gjorde ingen besviken kan jag tala om: 
 
 
Stekt surdegsbröd toppat med hemgjort avocadokräm med charlottenlök, vitlökssmörssauterade knivmusslor och bläckfisk toppat med krispiga rädisor. Jösses vad gott det var! Jag drack även en god rioja till maten. 
 
 
Till huvudrätt hade Oscars mor Lisbeth gjort något så sanslöst gott som kaningryta med dijonsenap, grädde och rökt sidfläsk serverat med hemgjorda pommes, ärtskott, tomater samt lite av den avocadokräm som serverades till förrätten. 
 
Efter detta var vi av naturliga skäl så otroligt mätta att min efterrätt fick vänta en timme. Jag tog ingen vild på det men jag gjorde en engel gino (varm fruktsallad gratinerad med vit choklad) serverat med kokosglass från Yollibox, alltså yoghurtglass. Den kombinationen var fantastisk! Sedan satt vi i soffan, åt lite lösgodis och hade en trevlig kväll innan vi runt halv ett for tillbaka mot Linköping. Idag gör vi inte många knop. Jag har slängt in fyra maskiner tvätt, vi har ätit frukost och resten av dagen bjuder nog mest på Netflix-mys i soffan. Jag behöver lite tid att bara landa och ta det lugnt, det behövs ibland. 
 

Kommentera här: