Sjuklingsmat

Idag är det måndag. Jag har varit duktig och varit i skolan, men jag har ocskå nyst och snorat mig igenom hela seminariet med en känsla av bomull i hjärnan. Har i alla fall lyckats ta en lugn promenad och har grejat lite hemma. Har fortfarande INGEN smak eller lugt och försökte igår kväll bota det med en stark linssoppa. Smakde ingenting och brännde i munnen. Fint. 
 
 
Har gjort mer golen milk idag också. Vevade ihop golden paste, alltså en slags kryddpasta som är grunden till golden milk, den kan man spara i kylen länge och använda till en kopp varm mjölk varje dag. 
 
 
 
Känner inte än vad det smakar, men den där lilla klicken kokosolja i mjölken ger en otroligt rund och mjuk känsla som jag verkligen uppskattar. I alla fall, såg det här vackra under min lilla promenad. 
 
 
Sedan gick jag hem och lagade en stir fry med couscous, kyckling, apmycket färsk ingefära och vitlök, fabulous. 
 
 
 
 

Kommentera här: