Förkylningsframsteg!

Jaha gänget, idag är det tredje dagen med förkylning, men den första feberfria! Jag vaknade dock med migrän, kröp ut till köket, bryggde kaffe (har inte druckit kaffe på två dagar, trodde att det kunde finnas ett samband), svalde en huvudvärkstablett och kröp ut i soffan där jag försökte somna om. Det gick inte. Drack mitt kaffe, fick i mig lite vatten och det började faktiskt släppa. Har mest spenderat tid i soffan och sängen denna helg, i fredags blev det "På spåret" och lite burboun. 
 
 
Jag hade dessutom privilegiet att bli överfallen av Oscar och hans tvillingbror under lördagen. Låg hemma i sängen och sov bort febern när de plötsligt dök upp och började brottas PÅ mig. Tack för den. 
 
 
Idag har jag faktiskt varit ute en sväng, fått lite sol i ansiktet och andats frisk luft - fy fan vad skönt! Gjorde en lat frukost då jag inte orkade koka gröt (förstå då hur sämst jag mår...)
 
 
Kanel, keso, kvarg och banan. Idag har jag inget smaksinne, vilket är så jävla tråkigt eftersom ingen mat smakar någonting. Detta har gjort att jag inte är så hungrig idag, men jag försöker ändå alltid att äta regelbundet även när jag är sjuk, den lilla kroppen behöver all näring den kan få. Därför tänkte jag att jag skulle testa en ny trend från USA - Golden Milk. Det är egentligen ett recept från den yogiska ayuruvediska traditonen som lägger stor vikt vid naturliga superfoods som ska boosta immunförsvaret på alla sätt. 
 
 
Röran består av massa gurkmeja (spillde ut det över hela den vita köksbänken, tur att giftiga rengöringsmedel finns till hands!), riven ingefära, kanel, kardemumma, honung, kokosolja, osötad mandelmjölk och lite saffran (hoppades på att smaken skulle lyckas tränga igenom min täppta näsa). Det gjorde det faktiskt, och det värmde oerhört trevligt i kroppen. Tror att detta blir min nya favorit, man känner ju i hela kroppen hur extremt nyttigt det är!
Nu sitter jag i sängen och läser litteratur för att förbereda för en vecka fylld med föreläsningar och seminarier. När jag ändå är så pass pigg att jag kan promenera kan jag lika gärna spendera resten av dagen med att läsa. 
 
1 Malins bilder:

skriven

De är rätt duktiga på sånt ;). Gjorde det på mig när jag precis kommit hem från canceroperationen för en del år sen... man får väl hoppas på att det är ett annorlunda sätt att visa omtanke på ;). Krya på dig!

Kommentera här: