En resa i tiden

Kära vänner, fina familj och älskade främlingar. Ikväll ska vi ta en resa bakåt i arkivet. Vi ska se vad jag hade för mig förra året och året innan det. Jag kommer att välja ut stycken och bilder från 21 februari i arkivet för att se om jag blivit lite friskare och lite gladare som människa. Jag tänkte på det idag. Igår vad jag ute med min sambo och hans bror. Vi drack lite för många öl, åt lite för mycket godis och chips och idag vaknade jag med ett leende på läpparna. Jag har fortsatt äta godis och annat onyttigt, inte tränat, bara umgåtts med familjen som hälsat på och älskat att livet är så fint. Så har det ju inte alltid varit. Nu får vi se exakt hur det har varit.
 
21 februari 2013:

"Vaknade upp med huvudvärk från gårdagens fantastiska vinkväll med en kär vän. Mådde så dåligt, inte bara fysiskt utan psykiskt. Självklart ringde enheten och meddelade att min behandlare är sjuk och att hon måste omboka min tid. Där bröt paniken ut. 
Jag låg i soffan och sörplade i mig frukosten (men jag orkade inte ens koka gröten på spis som jag brukar, utan lät den tillagas i miro medan jag låg dubbelvikt i soffan och väntade). När sambon hade åkt tog jag tvättkorgen och gick ner för att tvätta. Då kom dumtankarna, samma mönster som jag alltid gjorde förut - ut på tvångspromenad medan tvätten blir ren. Jag grät hela vägen, halvsprang de där fem kilometrarna jag så många gånger tidigare tvingat mig själv att gå. Tankarna snurrade och jag ville sluta, men fötterna vägrade lyda, jag kunde bara trampa framåt. Väl hemma lagade jag spenatsoppa, stod och funderade på att inte äta ägg, inte äta macka, peta ut gulan ur ägget, inte äta alls. Halv två lyckades jag få mig själv till att sitta vid bordet och äta som en normal människa. Näringsdryckerna spökade, vi pratade senast om att det snart är dags att plocka bort dem, och när tiden då ställdes in idag fick jag sådan ångest eftersom ingen kollat min vikt, tänk om jag kommit i mål nu och fortsätter upp i all oändlighet tills jag blivit överviktig igen? Jag vet att det är helt ologiskt, men det här har jag brottats med hela dagen."
 
21 februari 2014:
 
Hola amigos! Sitter vid skrivbordet och laddar för en härlig promenad med en vän såhär en gråmulen fredag, känns som en riktigt trevlig sak att göra faktiskt. På morgonen vad jag hos sjukgymnasten, köpte ett träningsgummiband och fick nya övningar för axeln. Efter det drog jag till gymet och körde veckans sista split, nämligen ben. I morgon blir det lite kettlebells mest för skojs skull innan jag tar bilen hemhem till familjen lördag - söndag. Saknar dem så ska bli jättemysigt. 
 
 
 
Formen går sakta men säkert framåt. Insett jag jag faktiskt måste försöka äta lite mer om det ska hända någonting i muskelväg, så jag jobbar med det. Käkade en megaomelett samt knäckemackor med leverpastej (fick megasug efter just leverpastej för några dagar sedan så jag köpte hem det, lyssna på kroppen - kanske är det lite järn som behövs?). Sen drack jag kaffe och mumsade på lite paranötter och dadlar, bästa!
 
 
 21 februari 2015:
 

Vad ska jag lägga till under årets 21 februari då? Jo, idag har mina föräldrar varit och hälsat på. I morse vaknade jag bakfull fast jag bara drack 3 öl (och kanske ett glas vin hemma innan...). Igår var jag först på gymet för lite styrkelyftsteknik. 
 
 
Sedan lagade jag pulled kyckling (inte pork, jag är alldeles för hipster för det) och sedan drog vi iväg för att spela biljard. 
 
 
Klockan två på morgonen ramlade vi hem, åt godis och riskakor till ett avsnitt av Futurama innan vi somnade bredvid varandra, jag med öronproppar pga Oscar snarkar som ett bergatroll. Har livet blivit bättre de senaste två åren? Ja, utan tvekan. Jag är inte rädd längre och jag tror att det är den största skillnaden faktiskt. Rädslan över att skena iväg i vikt. Rädslan över att aldrig bli frisk. Rädslan för mat. Ingenting finns kvar längre. Jag är inte rädd och jag kan göra saker jag vill. Det är frihet. Och friskhet. 
1 Elin:

skriven

AMEN TO YOU GIRL!

Läste allt och det är sjukt vilken framgång!! Att du ser den själv också är så fantastiskt! Det är så sjukt berörande i positiv bemärkelse! GO YOU! :D Hoppas allt är bra med dig i övrigt.

PUSS!

2 Malin:

skriven

Va fint att det har ändrat sig så mycket till det bättre. Kram!

Kommentera här: