Nyinflyttade

Hej hopp. Jag ser i statistiken att det fortfarande finns några tappra besökare som klickar sig in då och då. Därför ger jag nu en liten uppdatering i hur livet ser ut. 
 
Jag har arbetat ett par veckor i England, som man kunde se i mitt tidigare inlägg. Det var både roligt och hemskt på samma gång. Värdfamiljen hade vägglöss, tappade min telefon i toaletten. Men, jag lärde också känna fantastiska människor och fick spendera två veckor i den finaste staden - Brighton. 
 
Väl hemma åkte jag och Oscar på fem dagars semester i Falsterbo/Skanör. Såhär såg det ut: 
 
 
Frukostfotograferades av min fina sambo. 
 
 
Tog selfies vid vackra utsikter. 
 
 
Åt massa god vegetarisk mat. Just det, jag har återgått till pescaterian-kost som jag även åt under mina tonår (fast då fuskade jag och åt kyckling också). Alltså äter jag enbart vegetariskt med undantag för fisk och skaldjur. Går fint än så länge eftersom jag verkligen avskyr köttindustrin och mest mått dåligt av att äta kött. 
 
 
Vi tog en liten sväng förbi Helsingborg på vägen hem och kollade utsikten vid Kärnan. 
 
 
Vi gick vilse på Sofiero. 
 
 
Klättrade på klippor. 
 
 
 
 
Mediterade i slottsparker på konstiga statyer. 
 
Sedan landade vi hemma och åt mat bland flyttkartonger i ett par dagar.
 
 
 
Tills vi fick våra nycklar!
 
 
Sedan började flytten. 
 
 
Känslan av att ha ett riktigt kök går inte att beskriva. Att kunna sitta vid ett bord i köket, laga mat och snacka skit med sambon samtidigt istället för att trängas i ett mini-kök där man inte får plats två personer. 
 
 
Sambo och syster var lite trötta efter två dagars flyttande. 
 
 
Men det blev också helt fantastiskt fint!
 
 
Vi firade flytten med en gigantisk ostbricka igår. 
 
 
 
Och jag har skaffat mig ett nytt gym! Träningen hänger kvar lite då och då men jag gör bara det jag känner för. Går på lite pass, lyfter lite vikter men dricker också rödvin, äter för mycket ost och äter ute alldeles för ofta (säger plånboken i alla fall). Livet är som det ska helt enkelt. 

Kommentera här: