Promenad

FIck med mig sambon ut i skogen idag. Han är ganska icke-motionig av sig och sitter hellre och spelar spel eller tittar på serier på datorn. Men idag fick jag med honom ut i skogen en stund, mest för att han kunde röka pipa samtidigt, haha. Frisk luft...
 
 
Lagade för övrigt en grymt god, men ganska liten lunch idag. Eftersom jag vaknade vid 12 kände jag inte direkt megahunger, men tänkte att runt 15 var det dags att fylla på depåerna igen, så jag testade att göra kesoplättar med ägg och gräslök, fantasiskt gott! Ska man äta det som en mer rejäl lunch skulle jag nog slänga med en burk tonfisk eller skinka vid sidan. Idag blev det fincrisp med min hemgjorda hummus. Awesome!
 
 
Plättarna var jätteenkla, 1 ägg, 1 dl keso och 1 msk fiberhusk. Stek i olja på ganska svag värme ett par minuter, vänd dem, stek vidare och servera. Enkelt, smarrigt och riktigt trevligt som snabblunch. 
 

Kommentera här: