Det sårar

Ikväll fick jag den här kommentaren på ett av mina senaste inlägg: 
 
"Oj vad du verkar ha gått många steg bakåt i tillfrisknandet. Du verkar mycket "sämre" igen än vad du gjorde förra sommaren..hoppas du får bukt på vikt och tankar och kan tillfriskna ordentligt denna gång utan att balansera på gränsen mellan sjuk och frisk". 
 

Självklart förstår jag att personen bara vill väl. Men det sårar att läsa när jag är mitt inne i viktuppgång där jag frivilligt häller i mig näringsdrycker för att vinna en gång för alla, jag slarvar aldrig med maten, jag äter det jag vill, godis som glass, gröt som grillat utan någon direkt urskiljning. Ja, förra sommaren mådde jag bättre än vad jag gör nu. Men tänk efter lite innan du skriver är du snäll. Jag är ocskå en människa, det är inte fiktion det här utan någons liv du kommenterar varje gång du klickar på den där knappen. Anonymt dessutom. Det sårar även den med mycket skinn på näsan. 
 
 
1 Malins bilder:

skriven

Folk kan vara så tanklösa och taktlösa! Det är ju så att även om man har mycket skinn på näsan så nöts det bort om man får alltför många okänsliga och/eller nedlåtande kommentarer. Anonyma som inte är positivt inställda borde ta sig en rejäl funderar på om det inte är bättre att låta bli att skriva alls om man nu inte kan se något positivt.

Försök att låta det rinna av dig. Men förstår att det är lättare sagt än gjort.

2 My :

skriven

Så svårt med anonyma kommentarer. Speciellt negativa sådana. Tråkigt att få dem och tråkigt att behöva bli "bedömd" (även om vederbörande kanske menat väl). Det är ju som du skriver en människa av kött och blod bakom bloggen! Och det är svårt att inte ta åt sig av vissa kommentarer även om skinnet på näsan är tjockt.

Stor kram!

3 Ida:

skriven

Jag tycker du är grym och kämpar på såå otroligt bra!! Jättestarkt av dig! Heja dig :)

Kommentera här: