Underbar kväll

Igår efter sista praktikdagen kom jag hem och satte igång med ett andra försök på macarons, denna gången med chokladsmak. Även denna gång gick det vägen och jag lyckades till och med rädda ganachen som skar sig till en början. 
 
 
Efter eftermiddagspysslet åkte jag, sambon och tre vänner ner till stan för att gå på Quiz på Nationernas hus. Det innebär att man sitter och äter, dricker öl eller vin, svarar på frågor med lite musikanknytning och om man vinner får man en del av potten från alla som betalat för quizet. Igår höll sambons tvillingbror i quizet, och temat för kvällen var HBO. Eftersom vårt lag var fyllt av serienördar lyckades vi faktiskt kamma hem första pris!!
 
 
När jag vaknade nu på morgonen var jag sådär riktigt seg som man kan vara efter en utekväll. Nu gör vi oss redo att åka på påsklunch hos sambons mamma och senare tar vi bil till mina hemtrakter för att hälsa på familjen och äta påskbord hos mormor och morfar. Jag älskar traditioner, jag mår lite dåligt om de bryts. Löjligt men sant. 
 
 
Ja, och såhär såg mig frukost ut. Lite gröt, kvarg, bär och annat smått och gott. Yummie yum!
1 emma:

skriven

Gah, macaroons! Dina ser ju perfekta ut, din lilla smygkonditor! :D
RIKTIGT glad påsk till dig snygging!!!
Stor kram

Kommentera här: