Glad påsk!

Utan internetuppkoppling i två dagar, men nu är jag åter på bloggen! Jag hoppas att ni har haft en tokfin påsk än så länge. Jag och sambon tog som sagt bil till mina hemtrakter och jag har spenderat mycket tid med mormor och morfar och hjälpt dem laga all mat till påskbordet. Igår trillade även mina morbröder in och min kusin med familj. Full rulle på mina tre söta kusinbarn. Jag har dessutom ätit massa godis, och bakad en ny omgång macarons som jag och de andra smaskade på till efterrätt igår. 
 
 
Såhär fint blev påskbordet! Det här är alltså det kallskurna. På spisen stod även hemgjorda köttbullar, Janssons frestelse, en omelett med räkstuvning samt prinskorv och spenatstuvning. 
 
 
I år var det jag som gjorde de klassiska ägghalvorna. Det är min favorit på påskbordet - jag älskar det! Det är majonnäs och färksa räkor på de ena och röd stenbitsrom på de andra. 
 
 
Förutom allt ståhej i köket har jag sutit mycket i Oscars knä och myst med honom. Det är bra att jag har en liten plats på hans knä när man är så många i samma hus, då har jag alltid någonstans att sitta. Haha!
 
1 Sophie:

skriven

Gud vad gott det där såg ut! Det var länge sedan jag fick äta sån svensk påskmat! Kaviar som är så fruktansvärt gott på ägghalvor! Mums.

2 JUNITJEJ:

skriven

Så mycket god mat! Vilken härlig blogg du har!

3 Thea:

skriven

Ser underbart gott ut! :)

4 Sofia:

skriven

Glad påsk till dig med! :-D

Kommentera här: