Bil, uniform och livräddning

Nu sitter jag här i datorrummet i mitt barndomshem (och faktiskt i det som en gång var mitt flickrum också) och knapprar på datorn. Jag har idag hämtat min och Oscars bil, kört en svängom, handlat, lagat mat och ska strax skjutsa iväg lillasyster till bussen innan jag styr kosan mot mormor och morfar och senare Skara Sommarland för HLR-utbildning nummer två. Jag testade även min uniform idag och såg såhär preppy ut: 
 
 
 
Tyvärr var byxorna för små trots at tjag bytt upp mig en storlek redan, men ska in lite tidigare för att ta en ny storlek. Haha, så kan det gå när ben och rumpa växer så det knakar åt alla håll och kanter, men vad gör väl det? Älskar att jag får känna mig fin oavsett vilken siffra som råkar stå på insidan av mina arbetsbyxor, vem fan bryr sig? Inte jag i alla fall. Och om någon mot för modan nu skulle göra det så kan de få prata med mig i enrum en stund.
 
På tal om ben var jag på mitt livs första spinningpass igår med mamma. Det var både svintråkigt och helt fruktansvärt jobbigt på samma gång. Det var tack och lov bara trettio minuter, men det rann verkligen svett om mig, till och med mina axlar svettades, vad fan liksom? Spinning är nog inget för mig dock, jag blev alldeles för uttråkad av att bara trampa, stå och trampa, trampa mer och trampa i takt. Nä, jag vill ha lite roligare cardio än så. Men jag kanske ger det ett försök till någon gång.
 
 
 
1 Sara:

skriven

Snygg uniform och rätt inställning, blir så grymt impad av dig varje gång jag läser din blogg!
Prova spänning någon gång till, själv älskar jag det nu men i början var det tråkigt... När man lär sig tekniken och har en bra instruktör och bra musik är det kanonrolig!

2 Emelie:

skriven

Jag håller med dig - löpning och spinning blir för enformigt för mig. Jag behöver lite annan rörelse! Typ jympan på friskis, eller dans! Där har vi något man inte tröttnar på, och som är kul rakt igenom :D

Kommentera här: