Första frullen!

Jag vaknade för en timme sedan ungefär och kunde inte somna om. Den fantastiska diffusa huvudvärken som påminner om lite för mycket champange sitter bakom pannbenet. Jag gick upp och satte på kaffebryggaren och började fixa med frukosten. Plötsligt fick jag en sådan lust att gå ut i förrådet och ställa mig på vågen. "Det är ju nytt år, du vill ju ha lite koll så att julgodiset inte gjort dig till en val", viskade Ana. Jag tog på mig mina pyjamasbyxor och vred om handtaget. Då insåg jag mitt misstag, bad Ana dra åt helvete och gjorde klart frukosten istället. Hur vill jag börja det här året? Genom att lyssna på minsta viskning från min sjukdom, eller att faktiskt gå emot det hon säger och börja året som en kämpe? Jag valde det senare alternativet och gosade ner mig i soffan och åt frukost. En trött tjej med håret åt alla håll:
 
 
Frullen var gudagod! Havre- och råggrynsgröt toppat med chokladkvarg, hallon och hackade nötter tillsammans med en bit surdegsknäcke med mjukost, gurka och örtsalt. Yummie yum! Nu ligger en näringsdryck i frysen och väntar på att bli uppäten - det här året ska börjas på rätt sätt!
 
 
 
1 Sandra:

skriven

Bra. Sparka ana i ansiktet. Bra start på det nya året <3

2 Sara:

skriven

Rätta takter - starkt gjort av dig!
Ser att du har haft ett riktigt bra nyår
Kramar

Kommentera här: