Upptagen med livet

Usch, vilken dålig bloggare jag varit idag, inte har jag uppdaterat alls bra. Men såhär har min dag varit i alla fall: i morse gick jag upp jättetidigt, tittade på vänner, åt frukost med tända ljus och sedan cyklade jag till ÄS för ett snabbt möte. Min fina behandlare överöste mig med fina ord och verkligen fick mig att känna hur duktig jag varit. Jag fick se min vikt för första gången sedan december, ligger nu på ungefärliga 60 kilo, känns så jävla bra att det tickar uppåt i lagom takt! Vi pratade även om gårdagens träning (som hon tyckte var en bra start för mig, men jag får inte börja tokträna än, såklart). Sen cyklade jag mot universitetet, pluggade i en och en halv timme innan första seminariet, åt lunch med min studiegrupp, hade ett till seminarie, cyklade till stan med en vän och åt scones (som ni kan se i inlägget under) innan vi gick runt i några affärer. Jag hoppade in på systembolaget och fixade lite fin öl till sambon som klarade en stor tenta. Väl hemma lagade vi mat tillsammans och har nu planterat oss i soffan med varsin öl, lite salta nötter och en skål popcorn. Nomnomnom! 
 
Idag har livet helt enkelt varit för roligt för att pausa för att sitta vid datorn. Nog älskar jag att blogga, men ibland är det skönt att vara en helt normal 22-åring också. Idag när min vän frågade "hur är allt med dig nu?" kunde jag för första gången på länge svara "jättebra!" och verkligen mena det medan jag kletade lemon curd på en scone och tog en jättetugga. Vackra fantastiska liv, jag dör lite!
1 S:

skriven

Åh så härligt!:)

2 Matilde:

skriven

Åh så fint inlägg! Fick mig att le :)
Du är så himla stark och modig och bra. En riktig inspiration! Fortsätt kämpa, du kommer att komma långt!

(scones är så gott!)

Kommentera här: