JANUARI - MARS

JANUARI

Hängde mycket på VFU och åt mellanmål på klockslaget. Åt för lite och var hungrig JÄMT. Himla dumt. Styrdes extremt hårt av mitt matschema men vågade liksom aldrig äta något extra. 
 

Åt pizza för första gången på säkert ett år, tyckte det var dags att börja ta tag i mitt liv och äta det jag var rädd för. Hände något hemskt? Nej, inte alls. Gott är det ju också!

 
När jag fikade med mina vänner tog jag alltid en svart kaffe och såg till att tajma det med min ND så att jag inte "behövde" äta något bakverk. Idioti. Dålig start på året. 
 
 
FEBRUARI
 

Skolan tog upp nästan all min tid, men jag började också peppa inför Englandsresan!
 
 
Inser nu när jag går tillbaka i arkivet att jag verkligen tog bilder på ALLT jag åt. Nu för tiden orkar jag inte lägga upp maten snyggt eller för den delen ta en bild på allt jag ska förtära, för egentigen - hur intressant kan en slål frukostgröt bli?
 
 
Februari var den månad då jag för första gången sedan jag blev sjuk bjöd hem mina vänner på middag. Jag undvek länge att äta med andra, men nu vågade jag igen. Vi lagade mat tillsammans och drack vin, det var fantastiskt!
 
 
MARS
 
 
Under mars månad började jag släppa på tyglarna mer och mer. Jag bakade saker som jag faktiskt vågade smaka på, både citronmarängpaj och underbart frasiga macarons!
 
 
Jag åkte även hem över påsk och fick testa på att äta buffé igen, något som jag tidigare haft svårt för, men nu gick det finfint! Jag tror, nu när jag ser tillbaka, att mars månad var otroligt viktig det här året, jag vågade gå ut på stan och äta och släppte mer och mer kontrollen. Här började livet handla om mer än rädsla för mat, och det är jag så glad för att jag började med!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: