Energipåfyllning i pluggandet

Efter en lång och förvirrande föreläsning satte jag mig med två studiekamrater och skrev uppsats, pluggade cultural studies och åt lunch. Lunchen innehåll på tok för lite protein, vilket jag faktiskt märkte av när det var dags för mellanmål - jag var vrålhungrig. Jag ska aldrig göra "tonfiskgryta" med en fjärdedels tonfiskburk och resten vitkål igen, det mättade inte ett dugg. 

Efter pluggandet cyklade jag till affären och kom hem i lagom tid för eftermiddagsmellis. Jag bestämde mig för att lyxa till det lite med fruktsallad med äpple, banan och apelsin och rörde ner en tesked ekologiskt jornötssmör i en klick kvarg. Resultatet: krämig och underbar jordnötssmörskvarg med kanelsmakande söta frukter. Yummie!

1 beayourdreams.blogg.se:

skriven

Åh jordnötssmör.. Jag köpte de förut; för att ha på macka med sylt.. Slutade med att jag började hetsa de senare; för jag åt alldeles för lite då i början av året.. Sen testade jag och köpte hem igen; tror du inte att efter några dagar gick de åt h*lvete igen (inget regelbundet ätande, alldeles för lite ätande) och det slutade med hets på smör, jordnötssmör, sylt och ost.. Åh, de var i och för sig INNAN jag började behandling nu.. Vad tror du.. Vågar jag köpa hem jordnötssmör igen?

Svar: Jag tror att det kan gå bättre nu när du börjat äta bra! Men samtidigt är det ju dumt att köpa hem något som kan trigga, men å andra sidan går ju hela friskhetsgrejen ut på att våga äta allt, utan att ta bort eller äta mängder av något.
Fröken Elva

2 beayourdreams.blogg.se:

skriven

Hur mycket brukar du ta typ? När du äter? :)

Svar: När jag har på mackan tar jag lika mycket som smör, alltså ungefär en tesked. Idag blandade jag en tesked i kvargen, igår var det två teskedar till frukten. Jag tar alltså inte ens en matsked än, tänker att det är bäst att ta det lite lugnt nu i början ^^
Fröken Elva

Kommentera här: