Naughty or nice?

I lördags var det som sagt sista föreställningen med Holgerspexet med sittning efteråt. För de som inte är universitetsstudenter så är en sittning helt enkelt en typ av stor middag. Ibland har man finsittning då balklänningar och vett och etikett är i fokus, ibland fulsittningar där ärtsoppan flyger genom luften och folk dansar på borden och ibland är det tema-sittningar, som denna! Eftersom spexet handlat om juletiden blev temat "Naughty or nice", detta tolkades på många olika sätt. Jag var lat och körde en version av nice. Jag tog min transparenta vita skjorta och lite glitter i håret och representerade antingen Lucia eller en liten ängel, det är lite upp till tolkning.
 
Stal helt fult en bild från fantastiska Emma (som också varit skådis i spexet denna gång, hon får väl skicka en brevbomb eller så om hon tycker det är helt oacceptabelt att jag lånar bilderna, hihi).
 
 
Här är jag och två utav de andra skådespelarna i spexet, till vänster om mig har vi den emminenta Jessica som spelade Shirlie Holmes, och till höger står Emma som figurerade en man vid namn Joel-Pär Sekondson. Jag, klädd som en snäll liten ängel hamnade bredvid två naughty-representanter. Fina är vi i alla fall!
1 Emelie:

skriven

Haha, det är lika bra! Någon måste ju representera det goda här och var. För jag tror de flesta klädde upp som som naughty - det låter ju roligare.. ;)

2 Emma:

skriven

Booom!!!

Nej då, ingen fara. Låna på du. Kram

Kommentera här: