Kompensationer

 
Hela dagen har varit en enda lång diskussion mellan mig och Ana. "Ät inte nötter", "ät inte ägget i soppan", "skit i näringsdryckerna, du ska ändå äta massor ikväll", "hoppa över melliset, du är inte hungrig!". Tyvärr har jag också lyssnat på henne en del idag. Det blev ingen näringsdryck på förmiddagen, jag var för svag. Det blev en näringsdryck till eftermiddagsmellis nu precis, näringsdrycken som egentligen bara är ett komplement och inte ett mellis. Blir så jävla trött. Men jag orkar inte idag, jag vill bara ta på mig finklänningen, blanda drinkar och njuta av den sista dagen för det här året, jag vill att det här året ska vara över så jag kan börja om igen. Det må vara en klyscha det där med att börja om, men jag behöver det, jag behöver hoppet om att bättre tider väntar runt hörnet. Jag tillåter mig att vara svag idag, bara jag fotsätter kämpa i morgon, för i morgon är det ett nytt år, året då jag bryter mig loss från Ana. 

Kommentera här: