Julbord

Tanken på julbord och buffé skrämde livet ur mig för bara några veckor sedan. Men sedan dess har jag hunnit förbereda mig och kommit underfund med att jorden inte går under bara för att man inte kan måtta upp allting enligt tabeller hela tiden. Min strategi var att ta av alla de saker jag tidigare år alltid ätit - inga undantag! Sen att jag inte vräker på prinskorv och skinka är en annan femma, men jag känner att jag hittat balansen nu. På bilden ovan ser ni min juliga födelsedagslunch. Det är lite av en tradition att äta julmats-left overs till lunch dagen efter. Mina favoriter på julbordet som ALLTID hamnar på min tallrik är:

Dopp i grytan (men doppat så snabbt att det forfarande är relativt torrt)
Sill 
Lax
Janssons frestelse
Brysselkål

Sen hamnar det alltid köttbullar och någon lite prinskorv på tallriken också eftersom det är tradition. När jag tittar på bilden tycker jag att jag ser en helt normal portion julmat och blir stolt över det faktum att jag klarar av att lägga upp och äta själv utan ångest eller märkbara problem. Dessutom tog jag faktiskt lite till lax efter att jag ätit upp - bara för att det var gott, fast jag var mätt. Heja mig heja mig! I eftermiddag blir det kladdkaka med exotisk fruktsallad och vaniljkesella, nomnom!

Kommentera här: